Nincs aktuális esemény.
A szolgáltató egyetem - Diplomagyár helyett SZErvice21 PDF Nyomtatás E-mail

Talán már nem is telik el úgy egy hét Győrben, hogy a Széchenyi István Egyetem ne mutatna be egy-egy új projektet. Most sincs ez másképp. A múlt héten a SZErvice21 programot ismertették, melynek fő célja, hogy olyan szervezeti struktúrát sikerüljön kialakítani, melynek köszönhetően még gazdaságosabban, átláthatóbban és hatékonyabban tud működni az intézmény, s emellett még hallgató barátabb legyen.

A projektbemutatón Molnár Csaba kancelláriaminiszter azt mondta, hogy napjaink tudástársadalma már rég nem arról szól, hogy csak fel kell halmozni a tudást, hanem arról, hogy a megszerzett tudást hogyan tudjuk a hétköznapi piaci versenyben felhasználni. Mint mondta, a tudományos forradalom elérte a győri egyetemet és az intézmény pályázati sikerei is azt bizonyítják, hogy az a közel 11 ezer hallgató, aki a győri Széchenyi István Egyetemet választotta, igenis jól döntött, mert nem egy "diplomagyárba" jelentkezett. Hozzátette, ez a projekt többek között arról szól, hogy az egyetem a valós, a gazdaságból érkező követelményeknek tudjon megfelelni.

A fejlesztés összértéke közel 275 millió forint, ebből több mint 244 millió forint az Európai Unió és a magyar állam által nyújtott támogatás, s hogy mi is valósul meg ebből, lássuk felsorolásszerűen: kialakítanak egy vezetői információs rendszert (VIR), egy diplomás pályakövető rendszert (DPR), fejlesztik a hallgatói, karrier- és alumni szolgáltatásokat és a tehetséggondozásra is jelentős figyelmet fordítanak.

Picit részletesebben ezek a következőket foglalják magukba: a VIR célja, hogy a vezetői döntések mérhetővé váljanak, azok következményei világosak legyenek, s ezáltal az intézmény működése is hatékonyabb legyen. A DPR az egyetem menedzsmentjének segít majd abban, hogy a mostani és a már végzett hallgatók visszajelzéseit, motivációját gyűjti össze és tárja az egyetem és a nyilvánosság elé. A rendszer lehetővé teszi a pályakövetést és az ebből adódó tapasztalatok külvilág számára történő kommunikálását. A DPR megfelelő működésének alapfeltétele a már említett hallgatói, karrier- és alumni szolgáltatások fejlesztése. Mint mondják a szolgáltató egyetemmé válás útján nagy előrelépés, hogy megteremthetik azt a szolgáltatási hátteret, amely az első tanulmányi naptól kezdve támogatja a hallgatókat az előrehaladásban, segíti a beilleszkedést és az intézménnyel való élő, kölcsönös kapcsolat kiépülését.

Mindezeken túl a projekt részeként kialakítanak egy hallgatói mentorrendszert is, ami azt jelenti, hogy a tudományos diákköri tevékenységet végző, és egyben a legjobb eredményeket elért hallgatók felkérést kapnak, hogy mentorként segítsék fiatalabb társaikat újabb tudományos dolgozatok elkészítésében. A legeredményesebb hallgatói mentorok évente egyszer, a diplomaátadók alkalmával kapják meg a Hallgatók a hallgatókért a tudományban elnevezésű díjat.

(Forrás: Városi Tükör)